keskiviikko 25. maaliskuuta 2009

Valistusta valituksesta

"Mun tukka on tosi huono", "Voi ku olis enemmän rahaa!", "Olispa mulla isommat rinnat"...
Näitä lauseita ja monenmoisia muitakin kuulee joka päivä varsinkin naisten suusta. Milloinkaan ei ole asiat hyvin. Aina löytyy valittamisen aihetta ja jos ei löydy, niin sitä keksitään. Tehdään kärpäsistä härkäsiä.

Lukeudun itsekin tosin näihin naisiin jotka sortuvat aika ajoin valittamaan milloin mistäkin. Aina olis rahalle enemmän käyttöä ja aina vois laihduttaa muutaman kilon. Kaikkihan sitä haluais jotain enemmän. Kai se on meidän ihmisten luonto. Mut siitäkin vois vähän karsia jotain pois, ettei ihan valittaisi tyhjästä alvariinsa.

Brittiläisessä kulttuurissa jos joku kysyy "How are you doing?", siihen vastataan kohteliaasti "Fine thanks" ja samaan kysytään toisen kuulumisia. Meillä Suomessa jos joku erehtyy kysymään kuulumisia vastaus kuuluu jotakuinkin näin "No ihan hyvää. Mitä nyt lonkka vaivaa ja...", eli aloitetaan valittaminen jo heti alkuunsa. Ollaan me suomalaiset sitten ihania. Voi sitä kulttuurishokkia, kun joku erimaalainen erehtyy kysymään suomalaisen vointia. :D

Nyt täytyy kyllä myöntää että rahapussillani on kuin onkin anoreksia. Silti sain tuhlattua olemattomia rahojani tänään kirppiksellä. Mukaani tarttui nahkatakki+paita+mekko+hienot tossut<3 Mutta tänään saa valitus jäädä kun nautin rahattomuuden autuudesta, kun ei tarvitse miettiä mihin ihmeeseen sitä rahansa laittaisi. Sekin voi nimittäin olla ongelma joillekin (lahjoituksia otetaan vastaan jos tällainen ongelma yllättää!).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti